MENU

Marketing Communicatie Copy Specialist (32-40 uur)

Aantrekkelijke content maken voor aansprekende klanten in de IT- en telecombranche

Jij droomt ervan om content te creëren voor mooie merken zoals Samsung, HP en KPN! Je hebt een liefde voor alle vormen van content en een passie voor schrijven. Wil je toffe campagnes bedenken en coördineren? Jij doet niets liever. Ben jij de creatieveling die MarketingXS zoekt? Lees verder en kom erachter!

MarketingXS is een marketingbureau gespecialiseerd in de techsector. Wij zorgen ervoor dat onze klanten uitblinken. Voor bedrijven zoals Samsung, HP en KPN ontwikkelen we video’s, infographics, blogs en e-learning content over de nieuwste smartphones, tablets en innovaties. Als je een liefhebber bent van nieuwe releases, ben je aan het juiste adres.

 

Wat je als Marketing Communicatie Content Specialist gaat doen

Mailings, short copy en videoscripts, flyers en instore campagne materiaal: jij schrijft het allemaal! Daarnaast ben je betrokken bij het bedenken en coördineren van aansprekende campagnes, bijvoorbeeld voor de samenwerking tussen MediaMarkt en Samsung bij een productlaunch. Je werkt samen met MarketingXS’s designer om het meest aansprekende resultaat neer te zetten voor de klant. Je overziet de productie van jouw eigen ideeën en maakt dit tastbaar voor campagnes.

 

Wat worden jouw werkzaamheden?

  • Je schrijft teksten voor blog, web, print, social media én video;
  • Je schrijft nieuwsbrieven, maakt deze op en verzendt deze via MailChimp;
  • Je bedenkt opvallende content en werkt deze uit voor toonaangevende klanten in de techsector;
  • Je stemt je projecten af door te schakelen met collega’s, klanten en externe leveranciers.

 

Wat biedt MarketingXS?

  • Salaris van €2.700,- en €3.500,- o.b.v. 40 uur.
  • Een functie van 32-40 uur, jouw voorkeur. 25 vrije dagen per jaar (o.b.v. 40 uur) en de mogelijkheid om thuis te werken en een laptop en telefoon van de zaak.
  • Een toffe werklocatie in het hart van Den Bosch waar Radio 10 de hele dag aanstaat.
  • Werken aan toffe opdrachten voor aansprekende klanten zoals Samsung, HP en KPN.
  • De mogelijkheid om met de organisatie mee te groeien en te bouwen: naar jouw input wordt echt geluisterd. Ook verschaft MarketingXS een opleidingsbudget.
  • Gezellige collega’s met allemaal een grote liefde voor marketing, telecom en IT. En natuurlijk: een cappuccino op de markt van Den Bosch, die is om de hoek!
  •  

    Dit neem je mee

    Een generalistische marketing communicatie specialist, met de focus op het schrijven van copy. Je hebt het talent om nuances te leggen in je teksten, waardoor je de doelgroep écht aanspreekt. Je kan snel leveren, hebt oog voor detail en je werkt nauwkeurig. Kwaliteit is voor jou belangrijk.

    Ook voel je je verantwoordelijk voor het succes van jouw werk en kijk je verder dan je eigen functie. Werken met deadlines is voor jou geen probleem, dit manage je goed in combinatie met ad hoc taken. Je vindt het fijn als jouw idee echt wordt uitgevoerd en beweegt goed in kleinere teams.

    Daarnaast:

    • heb je hbo werk- en denkniveau;
    • beschik je over ongeveer 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, waarbij teksten schrijven tot jouw takenpakket behoorde;
    • heb je bij voorkeur ervaring in de tech/digital branche of enige affiniteit hiermee. Ook is het een pré als je de reseller wereld kent;
    • heb je een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in geschrift;

     

    Een inkijkje in je agenda

    8:30, de dag begint weer!
    Je praat je collega’s bij over je weekend en checkt je mailbox. Tijdens de gezamenlijke dagstart, neem je de belangrijkste werkzaamheden, knelpunten en andere vragen door. Vandaag liggen er weer een aantal toffe opdrachten voor Samsung op je te wachten.

    9:30, feedback verwerken
    Je hebt feedback van de klant ontvangen voor je blogartikel dat je hebt geschreven: “Deze vijf te gekke camerafeatures ken je zeker nog niet”. Na het updaten van de blog en een laatste check van je collega kan het item online. Vervolgens werk je een mailing via MailChimp uit. Dat wordt puzzelen met de adressenlijsten in Excel, maar dat is voor jou geen probleem.

    12:15, tijd voor lunch!
    Samen met je collega’s lopen jullie naar de Appie in de Arena om spullen voor tosti’s en een sapje in te slaan.

    13:00, even sparren
    Je gaat even met een collega samenzitten om de thema’s en onderwerpen voor een nieuwe offline campagne uit te denken. Je bent voorbereid. Samen bespreken jullie de mogelijkheden om interactieve video en instore communicatie in te zetten, om zodoende de doelgroep te activeren. Vervolgens werken jullie het plan uit, voordat het naar de klant gaat.

    15:00, een frisse neus
    Even met z’n allen naar buiten, een frisse neus halen om de middag energiek te starten. Tijdens een mooie stadswandeling doe je nieuwe inspiratie op en klets je wat met collega’s.

    15:30, frisse energie
    Je bereidt een aantal social posts voor om volgende week te plaatsen. Daarnaast schrijf je een briefing voor de grafisch vormgever om de bijpassende visuals te maken.

    17:00, de dag zit erop!
    Vandaag heb je weer van alles geleerd. De ontvangen feedback op de blog bespreek je met een collega en je controleert de planning voor morgen. Die dag moeten de posters voor de MediaMarkt ontwikkeld worden binnen zijn. Dat gaat helemaal goed komen!

     

    Voorbeeld uit de praktijk

    Twee praktijkvoorbeelden bij MarketingXS:
    1. Je klant vraagt of je spontaan nog een extra opdracht kan oppakken. Je agenda staat echter best wel vol.
    2. Je wordt gevraagd om tips te bedenken voor het beste gebruik van de camera op je smartphone.

    Hoe ga jij hiermee om?
    1. Als je met de planning in de knel komt, kun je dat gewoon binnen het team bespreekbaar maken! Door de korte lijnen met de collega’s vinden we altijd samen een oplossing.
    Jij verzint een online opdracht voor het winkelpersoneel, waardoor zij de meerwaarde van de camera zelf ervaren. Deze kennis kunnen ze gebruiken om klanten in de winkel te overtuigen. Door het spelelementen wordt learning leuker en blijft het ook beter hangen.

     

    Waar ga je werken

    MarketingXS is een marketingbureau in het centrum van Den Bosch en altijd in beweging. We werken intensief samen met onze klanten om zo gezamenlijk de doelen te bereiken. Het leuke aan werken bij ons is dat je echt kan meegroeien met het bedrijf. Je werkt in een klein team en je werkt direct samen met andere content professionals op het gebied van video, vormgeving, copy en content. Zoek je naar een plek waar de creativiteit niet stopt? Aan ideeën geen gebrek bij MarketingXS!

     

    Zie jij jezelf hier al werken?

    Leuk, we leren je graag kennen! Solliciteer via de sollicitatie- of WhatsApp-button op de vacaturepagina van Steamz. Steamz ondersteunt ons bij het wervings- en selectietraject. Een geschikte kandidaat komt direct in dienst.

     

    Wil jij bij ons aan de slag? Leuk, we zijn benieuwd wie jij bent.

    We ontvangen graag je cv en motivatie via het sollicitatieformulier op de website van Steamz. Een portfolio of een ander voorbeeld van je content ontvangen we ook graag.

    Voor meer informatie over de vacature en/of MarketingXS kun je contact opnemen met Roos Rasenberg van Steamz, via 06 8364 3706 of roos@steamz.nl.

    Enthousiast over de rol en MarketingXS en zoek je een functie die zich meer focust op campagnes en projecten? Er is ook een vacature voor Marketing Communicatie Specialist. Neem vooral een kijkje!


    < Terug naar vacature overzicht