MENU
Youri Jozee

Auteur

- Nieuws

Vijf manieren waarop hosted telefonie meer voordeel biedt dan ISDN

Een voordeel van digitalisering is dat technologie steeds efficiënter wordt. Achterhaalde technieken verdwijnen daardoor uit de markt. Een voorbeeld daarvan is ISDN. Deze techniek sluit niet langer aan bij de manier waarop we tegenwoordig communiceren. Hosted telefonie, het toekomstbestendige alternatief, doet dat wel. Vijf redenen waarom hosted telefonie het wint van ISDN. 

1. Hosted telefonie vergroot je bereikbaarheid 
Hosted telefonie combineert het gemak van een vaste lijn met de voordelen van bellen via internet. Je bent daarbij niet beperkt tot het gebruik van de vaste telefoon. Hosted telefonieoplossingen zijn immers beschikbaar in app-vorm. Dat betekent dat je hosted telefonie ook kunt gebruiken op je pc, laptop, smartphone en zelfs tablet. Daarmee vergroot je direct je bereikbaarheid. 

2. Hosted telefonie biedt meer flexibiliteit
Doordat hosted telefonie in de cloud draait beschik je over veel meer mogelijkheden dan bij traditionele telefonie. Zo kun je de telefooncentrale bijvoorbeeld naar eigen inzicht vormgeven. Je bepaalt zelf het aantal functionaliteiten, en wie deze kan gebruiken. Ook opties zoals belgroepen en keuzemenu’s kun je in een handomdraai toevoegen. Met ISDN ben je in al deze zaken veel beperkter. 

3. Hosted telefonie is eenvoudig schaalbaar 
Je telecombehoeften kunnen nog weleens veranderen; soms heb je wat meer aansluitingen nodig, de andere keer weer minder. Met hosted telefonie kun je dit veel eenvoudiger en sneller inregelen dan bij ISDN. Daardoor zit je nooit met ongebruikte aansluitingen, en betaal je alleen voor wat je echt nodig hebt. Daardoor behoud je het overzicht over de grootte van je oplossing. 

4. Hosted telefonie laat je besparen 
Met hosted telefonie loopt alle spraakverkeer volledig via het internet. En dat is stukken goedkoper dan bellen via de kabel, zoals bij ISDN het geval is. Ook het beheer en onderhoud van de vaste aansluiting komt te vervallen. Bij hosted telefonie zorgt de provider hier namelijk voor. Dit is allemaal inbegrepen in de vaste maandelijkse kosten die je voor de oplossing betaalt. Ook kostentechnisch is hosted telefonie dus de betere oplossing. 

5. Hosted telefonie maakt klantcontact efficiënter 
In tegenstelling tot ISDN kunnen hosted telefonieoplossingen eenvoudig worden gekoppeld met andere software. Denk bijvoorbeeld aan integratie met crm-systemen. Daardoor zie je meteen welke klant er belt en heb je direct toegang tot de laatste klantgegevens. Deze kun je tijdens het gesprek updaten. Daardoor beschik je altijd over volledige informatie en loop je nooit achter de feiten aan. Een eenvoudige manier om je klantcontact een stuk efficiënter in te richten.

Dit artikel is eerder gepubliceerd op Telecomcontent.nl, onze contentdatabase met dagelijkse IT- en telecom-updates.

Youri Jozee

Auteur