MENU
Youri Jozee

Auteur
Youri Jozee

- Blog

Zo werkt de GDPR in jouw voordeel

In mijn vorige blog vertelde ik je meer over de komst van de GDPR. We keken hierbij onder andere naar de gedachte achter deze nieuwe Europese data- en privacywetgeving. In deel 2 van onze GDPR-blogreeks gaan we dieper in op wat de GDPR betekent voor jou en je klanten.  

Waarom je klanten behoefte hebben aan sterke beveiliging
Al je klanten krijgen met de GDPR te maken. Iedere organisatie verwerkt namelijk privacygevoelige gegevens. Die gegevens ‒ ze staan tegenwoordig niet alleen op de desktop-pc, maar ook op laptops, smartphones en tablets ‒ moeten koste wat kost sterk beveiligd zijn. Is dat niet het geval, dan loopt je klant het risico op datalekken. Verlies, diefstal of hacks van de hardware vormen bovendien nieuwe bedreigingen voor de dataveiligheid. Dat kan leiden tot forse financiële schade en deuken in het bedrijfsimago. En dat is natuurlijk het láátste wat hij wil.

Met andere woorden, je klanten hebben steeds meer behoefte aan sterke beveiliging. De komst van de GDPR jaagt die behoefte nog eens aan doordat het bedrijven simpelweg verplicht hun dataveiligheid goed in te regelen. Koren op de molen voor de betrokken kennispartner. 

Zo werkt de GDPR in jouw voordeel 
Als reseller of leverancier heb je er namelijk een mooie opportunity bij om je te profileren als specialist. Door de actualiteit te relateren aan pijnpunten van je klanten bewijs je immers een kundige en meedenkende partner te zijn.

Hoe je dat het beste aanpakt? Simpel. Zorg dat je klanten bekend worden met de GDPR, en wat deze nieuwe wet voor ze betekent. Attendeer ze op de mogelijkheden die hen GDPR-proof maakt en welke voordelen dit voor ze biedt. Verbind hier vervolgens relevante diensten aan, zoals mobile device management-oplossingen of andere databeveiligingstoepassingen. Et voilà, je beschikt over een ijzersterke propositie waarvan het belang wordt benadrukt door de actualiteit.

Vriendelijke groet,

 

Youri Jozee  

 

Youri Jozee

Auteur
Youri Jozee