MENU

- Blog

De zes overeenkomsten tussen IT, telecom en marketing

Doordat we veel content schrijven voor telecom- en IT-partijen vloeien vaktermen als schaalbaar, flexibiliteit, ontzorgen en maatwerk met grote regelmaat uit de digitale pen. Resellers zijn de specialisten die als doel hebben organisaties te helpen in de digitale transformatie. Deze veelgebruikte vaktermen zijn ‒ nu we erbij stilstaan – ook op ons vakgebied van toepassing. Er zijn veel overeenkomsten tussen uw wereld en die van ons.


1. Het is een doolhof voor de klant

Innovaties als vast-mobielintegratie, Unified Communications en hybride cloudoplossingen zijn voor veel IT-managers geen gesneden koek. Het lijkt wel een doolhof. Net als marketing en communicatie een doolhof kan lijken en niet zelden voelt als abracadabra. Social media, contentmarketing, nieuwsbrieven, SEO, retargeting… Huh, wat? Als specialist is het uw en onze taak om de weg te wijzen in het doolhof.


2. ‘Geen tijd, geen tijd!’

De IT-manager heeft vaak onvoldoende tijd om zich bezig te houden met innovaties en het uitwerken van een gedegen beleid. Als reseller is het uw core business om hierin te begeleiden. U en uw medewerkers zijn getraind en bezitten de juiste certificaten. Wellicht bent u premium partner bij een van de belangrijkste operators en leveranciers. U ontzorgt, adviseert, begeleidt de IT-manager en neemt een actieve rol in de uitvoering. Een rol die wij eveneens graag aannemen, want ‘geen tijd’ horen wij ook veel.


3. Focus op de kerntaak

Innovatieve oplossingen zijn eenvoudig te beheren door de IT-manager, is uw belofte als reseller. Ook kunt u het beheer volledig uit handen nemen, zodat hij zich eindelijk kan richten op andere zaken. Datzelfde geldt ook bij onze dienstverlening. Wilt u zelf uw website updaten en uw social media-kanalen beheren? Dat kan uiteraard. Maar ook als u alles wilt uitbesteden, van content schrijven tot en met het beheren van een uitgebreide campagne, is dat mogelijk. Belangrijkste is dat ook u zich kunt richten op uw kerntaak.


4. Beschikbaar voor elk type organisatie

Hosted en cloudoplossingen worden steeds meer gemeengoed. Innovaties zijn doorontwikkeld en maken slimme diensten als vast-mobielintegratie voor ieder type organisatie beschikbaar. Toch zijn er nog altijd veel organisaties die de overstap nog moeten maken. Ook hier is een parallel met marketing te zien. Contentmarketing of andere innovatieve manieren van communiceren zijn allang niet meer interessant voor grote organisaties. Er is altijd wel een vorm van dienstverlening die bij uw organisatie past. En wilt u even een maandje wat meer of minder? Dan schaalt u de dienstverlening toch gewoon voor korte tijd op of af.


5. Specialisatie per vertical

Het ontwikkelen van een specialisatie binnen een vertical wordt steeds vaker ingezet. Logisch ook, want specialistische kennis van de markt waarin de klant zich begeeft is enorm waardevol. Het werkt een stuk prettiger als u dezelfde taal spreekt. De zorgsector, het mkb, overheden en de transportbranche zijn veelvoorkomende verticals. U herkent het vast wel. Onze focus ligt op IT en telecom, waardoor wij uw taal spreken.


6. Persoonlijk contact is essentieel

De tijd van snelle jongens en cowboys in de IT en telecom is allang voorbij. De dealmakers van voorheen zijn ingehaald door vakbekwame mensen met passie, vaak omringd door technisch onderlegde collega’s. Het persoonlijke contact in een B2B-omgeving blijft het allerbelangrijkste. Je afspraken nakomen is de basis, zodat je elkaar in de ogen kunt kijken. Ook als het een keer niet goed gaat los je samen de zaken op. Waarden die wij evengoed belangrijk vinden en nastreven.

Herkent u bovenstaande overeenkomsten? Is gebrek aan tijd voor u ook reden waarom u de volgende stap nog niet durft te zetten? Terwijl u wel graag vaker onder de aandacht wilt zijn bij uw klanten en prospects. Wilt u op het gebied van marketing en communicatie dezelfde service en waarden ervaren die u uw klanten biedt? Kortom: marketing als clouddienst, M-A-A-S of Hosted Marketing, hoe u het ook wilt noemen. Wij snappen wat u bedoelt. Wij hebben als doel u te ontzorgen, zodat u zich weer kunt richten op uw kerntaken ‒ daar is uw klant uiteindelijk ook het meest mee geholpen.

Sander van Trijen