Goede contentmarketing informeert én inspireert

Informatie komt tegenwoordig van alle kanten op ons af: via de smartphone, radio, televisie, online, maar ook op straat en van vrienden en familie. De hele dag lang. Hoeveel van deze contactmomenten herinner jij je aan het einde van de dag?

Je herinnert je waarschijnlijk de uitingen die het meest opvielen. Bijvoorbeeld vanwege de originele insteek, verfrissende kijk op het onderwerp of in het oog springende vormgeving. Of gewoon omdat je ze interessant vond, doordat ze aansloten bij je belevingswereld. Het zijn de krenten uit de pap die je bijblijven.

Maar hoe doe je dat nou als organisatie, opvallen? Ons antwoord: door on- als offline content in te zetten die zowel informeert als inspireert. Organisaties zijn immers al lang niet meer gebonden aan enkel statische webteksten, persberichten of nieuwsbrieven. Social media en video’s zijn tegenwoordig belangrijke elementen van de communicatiestrategie en nemen nog altijd in populariteit toe.

De boodschap draagt bij aan hetzelfde doel, maar wordt net iets anders verpakt. Hoe? Op een manier die volledig is toegespitst op het kanaal en de doelgroep. Content die aansluit bij de belevingswereld van de klant en inspeelt op de praktijksituatie. Content die informeert, herkenbaarheid creëert en vertrouwen genereert. Dát is de gedachte achter sterke contentmarketing.

Uitgangspunten bij goede contentmarketing zijn inhoud en relevantie. Wij merken dat je dit het beste kan bereiken door het combineren van verschillende soorten content. Door je klanten te benaderen via diverse kanalen creëer je een zo hoog mogelijk bereik. Door daarbij een aantal spelregels per medium in acht te nemen zorg je voor een effectieve positionering van je bedrijf, product of dienst.

Die spelregels kennen we bij MarketingXS van buiten. We helpen je bij het vinden van de juiste balans tussen vorm, inhoud en inzet. Zo toon je betrokkenheid, blijf je onder de aandacht en bouw je aan een langdurige klantrelatie. Zodat de klant ook aan jou denkt als je ‘m niet aan de lijn hebt of langs gaat voor de koffie. Is dat niet wat je wil bereiken?