Goede communicatie smaakt naar meer

iphone-en-koffieWe schreven het al eens eerder op deze plek: ‘Showroomcontent’ ‒ de combinatie van informatieve en aantrekkelijke content ‒ zorgt voor luchtige interactie tussen u en uw klant. Het is de tapas binnen de communicatiemix: pittige bites, die vlot naar binnen gaan. En wanneer de smaakbeleving bevalt kan het zomaar zijn dat je de volgende keer weer bij hetzelfde restaurant binnenwandelt. Dat is de kracht van communicatie. Het zet de doelgroep aan tot actie en versterkt de positionering.

Positionering. In feite betekent dit niets anders dan de perceptie die een klant van uw organisatie heeft. We zouden er boeken over vol kunnen schrijven, maar laten we ons beperken tot de hamvraag: hoe kan ik als organisatie invloed uitoefenen op die perceptie? Ons antwoord: met een krachtige synergie tussen marketing en communicatie.

Marketing en communicatie gaan altijd hand in hand. Voorafgaand is het belangrijk om het doel te bepalen. Aan de basis hiervan staan uw organisatiedoelstelling en -positionering. Met communicatietools als nieuwsbrieven en social media zorgt u ervoor dat u top of mind bent bij uw doelgroep. Door de doelgroep actief te informeren profileert u zichzelf als specialist binnen uw vakgebied.

Communicatie is een integraal onderdeel van merkbeleving en bepaalt voor een groot deel hoe u bij uw klanten overkomt. Effectieve communicatie informeert, prikkelt, is herhalend, blijft hangen. Met de juiste communicatiemix creëert u een krachtige persoonlijke band tussen organisatie, product en eindgebruiker. Hoe? Door dezelfde taal te spreken als uw doelgroep. Met andere woorden: klantgerichte communicatie. En het mooie is: u hoeft dit niet allemaal zelf te doen.

Bij MarketingXS zijn we gespecialiseerd in het vormgeven en overbrengen van uw boodschap. We ondersteunen leveranciers en resellers in het bereiken van de doelgroep door prikkelende content te creëren vanuit een objectief standpunt, in een taal waarin uw klant zich herkent. Zo bieden we ondersteuning op het gebied van printmedia, video en social media, en plaatsen we dagelijks verse content in ons eigen nieuwsportaal Telecomcontent.nl. Neem vandaag nog contact met ons op voor een oplossing op maat!

Vergeet ik me toch in alle hectiek netjes voor te stellen… Mijn naam is Youri Jozee, contentspecialist bij MarketingXS. Aangenaam. Ik kijk ernaar uit om samen met u te werken aan mooie oplossingen voor uw organisatie!