De XS in MarketingXS staat voor toegang tot uw doelgroep!

TandwielenRegelmatig krijgen we de vraag waar de bedrijfsnaam MarketingXS voor staat. De XS in MarketingXS staat voor het Engelse Access; toegang dus. We hebben hier bij onze oprichting voor gekozen, omdat we toegang bieden tot uw doelgroep, en dat is vooral de zakelijke doelgroep. Deze vraagt om een specifieke benadering.

Vaak wordt er nog vastgehouden aan een traditioneel marketingmodel, waarbij leveranciers (providers, fabrikanten, solution partners) direct hun doelgroep proberen te benaderen en deze zo te beïnvloeden. Zo zien we ook veel marketingtechnieken terugkomen die 1 op 1 uit de consumentenmarketing worden afgenomen, terwijl de zakelijke markt hele andere – vaak langdurige – beslissingstrajecten heeft en om een andere benadering vraagt.

Toegang tot de zakelijke doelgroep
Wij zijn gespecialiseerd in het verzorgen van contact met de zakelijke doelgroep. Eén van de mogelijkheden is het opzetten van een partnercampagne, waarbij samengewerkt wordt met de leverancier en de partner. De partners hebben namelijk hun klanten en prospects in kaart, maar bereiken hen vaak onvoldoende. Ook worden deze partners vaak niet goed ondersteund in hun marketing en communicatie. Natuurlijk zijn er de bekende partnerportals – met vaak gedateerde informatie – en iedereen herkent de stapels stof vangende brochures met al lang uitgefaseerde producten en diensten.

Activatie van partners
Door actuele en relevante content en campagnes zorgen wij dat u op proactieve wijze onder de aandacht komt bij uw doelgroep. Wij verzorgen ook de volledige uitvoering van de campagne. Deze wordt uit naam van de partner verzonden. Zo wordt de doelgroep actief geïnformeerd met de boodschap van een bekende afzender; een afzender die hij vertrouwt en waar hij regelmatig contact mee heeft.

Eenduidige boodschap op maat gemaakt
Belangrijk uitgangspunt van het partnermodel is dat de campagnes volledig uniek worden ontwikkeld. Hierdoor is de boodschap in lijn met de tone of voice en uitstraling van de partner. De boodschap wordt zo ontwikkeld dat de zakelijke gebruiker en beslisser zich aangesproken voelen. De campagne wordt via verschillende kanalen – online, social, offline – verzorgd, zodat de boodschap maximaal onder de aandacht komt. Te vaak blijft een marketingactiviteit op één kanaal of bij één exercitie. Dat kan natuurlijk beter!

Integrale benadering
De partnercampagnes leveren we op van A tot Z. Vanzelfsprekend gaat alles in goed overleg, maar met een minimale druk op de eigen organisatie. De partnercampagne is onderdeel van een integrale aanpak om het contact met de doelgroep in volledige breedte te verbeteren. Zodoende wordt de klant of prospect niet over één dienst of propositie geïnformeerd, maar krijgt hij een compleet beeld van de ontwikkelingen en mogelijkheden in de telecom- en IT-sector. Door de doelgroep inhoudelijk te informeren kan het beslissingsproces bij de klant of prospect worden beïnvloed.

Kort samengevat zorgt een partnercampagne voor een beter converterende marketinginvestering door het creëren van een top-of-mind positie, verhogen van de conversie en genereren van waardevolle leads.

– Sander